Wednesday, March 3, 2010

meerkat..

dahulu aku suke menonton rancangan
National Geographic di TV1 pukul 7 ptg
setelah pulang dari kerja..menonton rancangan
ini, aku diperkenalkan dengan satu spesies
yang aku rase amat comey dan unik akan
sifat dan perbuatannya..

MEERKAT..
ya..itulah name sains yang diberi
dan gelaran yang dipanggil..
aku suke haiwan kecik dan comel ni..
cube korang tengok gambar di bawah
kalo korang tidak pernah tau akan kewujudan
haiwan comel ini..



comelkan haiwan kecil ciptaan Allah ini..
sungguh..aku ingin menyimpan seekor dari baka haiwan
ini..bile nk dpt..ade sesape yg ade lebih?
tolong bagi aku sekor...tolonglah..tolonglah..
tgk lagi gambar mereka di bawah..


mereka sedang menari sebenarnye..

gaya pemain bola ketika free kick ..hehe

mesti korg tertanye-tanye..ape yg unik akan sifat si meerkat
ini kan..kalo korg nak tau..meerkat ni buleh tido berdiri..
sungguh rugi kalo korg x tgk mase die tdo..comel yg amat sgt...
haha..yg kelakar die mcm nk terjatuh bile asyik dgn tidonye..

akan tetapi..die bukan ah saja2 nk sshkan diri tdo berdiri..
berlakunya mekanisme (btol ke penggunaan perkataan ini?abaikan)
ini atas sbb mereka berasa panas ketika tdo di sarang mereka
dan amik keputusan berani mati utk tdo berdiri di luar kawasan...
meerkat..meerkat..sungguh kecik dan mengagumkan aku
akan haiwan comel ini...

gambar ini telah dijadikan desktop background aku di opis..
hahhaa..peminat fanatik meerkat rupenye tuan tanah..

sekarang rancangan kegemaran aku telah berubah.,.,

kol 7 ptg isnin-khamis

Ultimate Crime Fighter

selepas itu pukul 8.30 malam..usai solat Isyak..terus menonton..

PANDAMEN..

harini mcm terlepas utk menonton Ultimate Crime Fighter..

aku masih di opis...aku sedang bercinta dengan server2 di sini..

dah..sekian..aku ingin meneruskan percintaan aku..

taking care..

2 comments:

Anonymous said...

nampak sangat ko buhsan jot. sampai bende ni pon ko bleh search kat tenet.. parah2~

tuan tanah said...

haha..aku sedang bercinta ah..mane de buhsan..haha