Friday, April 16, 2010

ari coti tuan tanah..

Salam sume..hihi..
tuan tanah di JB ni..bersenang lenang
bersama keluarga terchenta..hihi..
Alhamdulillah..kenduri arwah abah
diselesaikan tanpa ada halangan..cuma..
mase berusaha mencuci pinggan mangkuk,
periuk belanga yang x hengat banyak tuh..

tap..

golap golita umah eh..
bukan umah aku jek..satu jalan xde..
aish..seb baik la kendurik dah tamat..
kalo idak mau kejadian kenduri tahun lepas
berulang..lampu cuma nyala tatkala masa untuk makan..
mase yassin,tahlil dan solat isyak..bergelap jek..
mujurlah walaupun dalam gelap..tetamu tetap ramai
dan meriah..Alhamdulillah..hihi...

ok..sambung cite..
erm..ape lagi nk buek kan..
bercuci pinggan la aku ngan akak
aku bersumberkan lilin..lame jugak
black out..hampir pukul 1 pagi baru
berlampu balik umah nih ah...

tapi mmg agak letih ah jugak kenduri kali ni..
tapi tawa gembira dalam keletihan..
hati tuan tanah ade taman-taman..
dapat jumpa makcik2 pakcik2..
akak2 abang2,ibu2 bapak2..
hehe..dah macam lagu wali band la plak..

malam ni..aku dan bonda akan ke aloq staq..
aku nak jenguk akak aku and anak sedara aku
yang baru..yelah..alang2 dah coti ni kan..
kenelah coti yang berkualiti..hihi..

isnin..kembali bertugas.. (-__-)

oklah...taking care...zass...


p/s:terasa bahagia dan ada itu taman dalam hati (^_^)..

Kebahagiaan itu diibaratkan seperti sebatang pohon yang rendang, tempat tumbuhnya adalah jiwa dan perasaan kemanusiaan, ketakwaan kepada Allah adalah merupakan air, udara dan cahaya yang membantu pertumbuhannya

Yusuf al-Qardawi





No comments: