Thursday, February 3, 2011

matahari kembali lagi...

aku sampai JB ari Ahad rituh...sepanjang perjalanan dari Bangi ke JB ditemani ujan yang amat lebat...Alhamdulillah..selamat sampai ke JB..aku tumpang supervisor aku yang ingin bercuti ke singapura...sekali jalan katanye...die pon ajak aku tumpang...orang kata..rejeki jangan ditolak..ye dak??hehehe..

Isnin pon same...matahari langsung xnak tunjuk muka..merajuk agaknye..aku pon tak tau...hampir saja aku abiskan ari senin dengan tido..qada tido memang menjadi satu kemestian kalo cuti..mane leh bagi can..huhu..tapi ntah tibe-tibe adik aku ajak ke CIMB bank la plak...kad ATM nye takleh berfungsi..duit juta-juta (rupiah) dalam tuh camne lak nak di kongsi..ye dak??kekeke...

ari Selasa plak ujan masih lagi menyimbah di bumi Johor...aku dengar-dengar di Melaka pon banjir jugak...yang paling sedih..umah nenek aku di Kg Tenang Labis lagi hebat banjirnye...sampai ke bumbung paras air...mujur nenek aku di Seremban umah makcik aku...kalo tak gundah gulana jugak keluarga aku dibuatnye..

semalam, ari Rabu...Matahari dah tak segan silu...usai solat Asar, aku, akak aku, adik aku, dan 3 orang prebet2 mengambil peluang ke Dataran Bandaraya Johor Bahru...dalam ati aku memang doa panjang-panjang supaya pakcik cakoi bakar lori no 9 tak ponteng kije...dah dua kali aku balik..dua kali aku kecewa tak dapat makan cakoi bakar die...hehe..alhamdulillah..doa aku makbul...dapat gak makan cakoi bakar yang diidamkan tekak nih...hihi..makan sepuas ati...cakoi bakar, bakso dan stimbot...hihi...kalo ade bonda aku kan best...lupe lak nk cite..kononnya aku akan ke kelantan pada malam ni...tapi tiket dah abes...jalan ke kelantan pon banyak tutup akibat banjir yang melampau...maka..lepak di JB sajalah kan...mudah cite...abis makan...aku bermain lari-lari bersama prebet-prebet...main bola...dan gelak-gelak dengan riang sampai semput..hahaha...kemudian kami pulang sebelum maghrib...belum sampai umah..prebet-prebet dah tertido keletihan...langsung tak kental...hihi..

oklah..sekian saja..laporan dari aku...cewahh...hehee..

p/s: nasik lemak ngan roti canai man tebar bila lak aku nak dapat rembat nih...

2 comments:

aswani said...

weh jot..tegelak aku bc entri ko yg nih..ye dak ye dak?aku smpi skang gune ye dak ye dak tu..rs nye start pakai time layan cd telemuvi ngn ko dolu2..ke aku fitnah semata2 aku pn x ingt..hahaha

tuan tanah said...

hahahahaha...ye la kot...dulu kan kite ni layan telemubi jek..dah besar sikit baru pandai nak layan mubiii...ye dak??kekeke...weyh..jom syosyial..lu dah kaya kan??kekekekeke