Tuesday, February 8, 2011

sibuk

sejak-sejak kembali bertugas selepas 9 hari 8 malam lepak goyang kaki depan tv, hidup aku sekarang sibuk macam nak buat majlis kawen anak...camne aku tau??aku tau sebab tengok tahap kebizian mak aku mase akak-akak aku nak kawen dulu..aku tak tau plak mak korang camne..



start daripada ari ahad malam lagi aku dah dok busy buat itu ini..sebab tu aku cakap aku goyang kaki 9 hari 8 malam jek..tarikh nak defense proposal dalam kiraan dalam hari adelah 24 hari tidak termasuk hari ini. Tidak cukup dengan itu, aku ada 22 hari untuk di temuduga di SPP (korang google la kalo nak tau). Ok, bab temuduga tu nanti aku cerita kat post lain.



Dalam mase 24 hari ni, macam-macam bende nak kene setel..pergh..mencabar..bukan setakat mencabar minda..mencabar otot sekali..lenguh badan bahagian belakang asyik duduk dan mengadap screen kompiter, buleh buat kornea mata jadi rosak satu hal lain...Buat research ni kadang-kadang rase macam jadi stalker, sebab nak dapat data punye pasal..selinap masuk lab, curi-curi tengok budak-budak ni biase online ape dorang buat..ok..itu cite lain..



soalan survey aku dah finalisekan sebelum cuti arituh...so semalam ape yang aku buat..aku edit sikit kasik cukup-cukup 2 halaman untuk cetak di depan dan di belakang, lepas tuh aku fotostat jadikan ia 200 keping...arini aku nak faraid kat kelas-kelas yang aku dah kenalpasti dan suruh dorang jawab soalan aku tuh petang nanti..harap dorang ni jawab dengan penuh keikhlasan laa..



itu hal survey, hal baca artikel nak buat literature review ape cer plak?artikel pulak jenis artikel jenis guna jargon-jargon yang buat aku jakun...nak dirumuskan jadik ayat lengkap dan di perenggan lagi untuk dimasukkan di Bab 2 dalam thesis...bende alah Bab 2 ni la yang kadang-kadang buat aku fed up...sumpah aku tak tipu...jenis bukan makhluk yang rajin membaca bende yang formal..bukan jenis pandai nak olah kata-kata manis..kalo majalah Ujang,blog-blog ngarut, minat membaca aku boleh meningkat secara mendadak...



ni sekarang ni, aku tengah dok buat lab module untuk kelas NAD..tak siap-siap dah bape ari aku kerjakan...rabak gak mata aku nih..asyik tido lambat je..nasib tak bangun lambat...tu ah..orang buat kije saat terakhir, camnih ah padahnya..pada adik-adik yang baru nak naik, nak buat kije akhir-akhir waktu memang boleh..tapi pastikan mata korang di jaga dengan baik..kalo tak muke korang ngan panda kat china tuh takde beza...hehehe..

kol 12 kang aku nak ke lab lak..menginstall bende alah yang aku tengah kerjakan nih..jangan ada macam-macam masalah dah la..malas aku nak layan...1.30 nak soh bebudak tuh jawab survey aku lak..arini 100 orang respondents pon ok la..esok lagi seratus..dah 200 ye dak??kang kalo banyak sangat...sangap gak aku nak buat analisis...

oklah..dah cukup dah aku bebel kat sini..buat kawan-kawan..nanti senang-senang bawak aku makan angin..korang dah banyak duit kan??juta-juta duit dalam bank kan??aku budak sekolah lagi...kene ah support..kekeke..

oklah..aku nak sambung buat module nih...aiiihhh..sejuk btol kat lab nih...


p/s:sambil-sambil buat module..aku ngah jd spy nih..bebudak ni ngah sibuk buat resume..al maklumlah..ade career fair..terkenang zaman aku dulu...resume sume same pattern..yang beza cuma gambar jek..haha...baraii..

No comments: