Thursday, January 28, 2010

Bonda..

Di kala otak aku kusut mencari konklusi..
ding dong..haa..hebatkan bunyik hp aku..
mcm bunyik door bell..panggilan dr bonda tersayang..

aku: Assalammualaikum..mak..

bonda: Waalaikummussalam..jah..mak nak dtg KL.nk jalan2..nak g AQUARIA..

aku: haa?nk g KOREA..? (mgkn tinge aku dh smkin uzur tatkala
bunyik server yg mcm bunyi aeroplane kat sebelah tinge aku jek.)

bonda: tmpt byk ikan kat KLCC tu ah..AQUARIA..pastuh nk
g jalan tar,chinatown, ape name jalan die..

aku: gulp..petaling street?

bonda: haaaa..btol2..nk jalan2 kat situ..

aku: gulp..bahaya la mak kat situ..byk cha..lgpon xde pe pon..

bonda: yeke bahaya?xnk la..mak takut la..xnk pegi la..takut la mak

aku senyum.. kecomelan bonda terserlah bile die ckp mcm tuh..

aku: hahaha..mak naik bas ari jumaat pas zohor eh..balik kije
org g amik mak..

bonda: ok..mak tunggu kat pudu kan?

aku: aah..tunggu jek kat pudu..mak tau pegi tmpt lain ke?tak tau kan..?

bonda: tak..hehe

aku: haaa..x tau tunggu jek kat pudu..nnt org amik mak kat sane..

bonda: ok..nnt dah beli tiket mak tepon k..

aku: ok..Assalammualaikum

bonda: Waalaikummussalam

aku masih tersenyum, terkenang gelagat bonda keriangan
ingin pergi ke AQUARIA..

Manusia..dari kecik ke besar dan kecik kembali..
ape yg tuan tanah maksdkan adelah sikap dan perasaan..
bile kecil kite kan suke pegi tmpt mcm AQUARIA,
mudah tersentuh dan merajuk bile x dpt sesuatu..
bila besar lain plak,xde perasaan bile dgr AQUARIA
bile sudah berumur,kembali seperti kanak-kanak riang..
ingin bermanja dgn anak2 yg telah dibesarkan dgn penuh
kasih sayang dan tanggungjawab..

Terima Kasih MAK..

2 comments:

idi said...

bawa sekali menjelajah petrosains.
lepas itu makan di madam kwan.
lepas itu melihat-lihat gambarajah di galeri petronas.
lepas itu minum teh di little penang.
lepas itu tengok wayang adnan sempit.

bagi menggantikan sesi jalan petaling, singgah sahaja di mana-mana bazaar malam berhampiran.

Azizah Zainudin said...

petrosains beliau dh penah pegi..
madam kwan..menarik utk dicube..
tuan tanah pun x pnah makan kat situ..
galeri petronas,cadangan yg baik!
I like~ (baru tau wujudnye ia)..
yang lain akan di pertimbangkan..
tunggu keluaran post yg akan dtg..

Terima kasih tuan.. :D