Wednesday, August 25, 2010

karangan ari semalam..

tik..tik..tik...dah masuk 15 hari kite pose...pantas dan lincah betol mase untuk tahun 2010 nih..haaa...ape aku nak kepoh arini ek...ok..aku cite pasal semalam lah ek...macam biase manusia bernama Jijot memang x buleh duduk diam...semalam petang aku berjalan kaki dengan penyarah dari Perak..nak berlari aku memang tak mampu..perut ni lain macam die punye cemas...asyik mintak di isi...aku nasehat 2 3 kali...paham jugakla perut nih...

kitorg mula take off dalam pukul 5.30 dari COIT...pensyarah dah mule "ON" perisian di gadget beliau..haha..kitorg nak mengira berapa ribu langkah kitorg jalan untuk arini (semalam la)...amalan camnih memang elok untuk kesihatan..dari COIT (13)..kami ikut jalan belakang lalu tempat parking kuda-kuda (11) dan mini stadium (8)..terus kan lagi...lalu depan kediaman MURNI (7) serta COE (6)..dan masih terus lagi dan lalu di belakang bangunan Admin (4)..kemudian pusing kebahagian depan Admin...terus...lalu di tasik (18) depan kediaman ILMU (16) dan Hotel Residence (20) sampai patah balik ke COIT (13)...haaa...x paham?nak aku buat peta...haa...tengok map bawah..tempat-tempat aku dah label ikut nombor..pepandai le korang...haha..

Klik untuk saiz XL

dan diumumkan total langkah untuk perjalanan kami itu adalah 6800 langkah...yeh...tepok-tepok...berjaya memeluhkan anggota badan..ok..dah selesai bab jalan-jalan cari penat...kite tukar bab lain...

atas alasan nak RASA berbuka di masjid (walhal stok umah dah abis)...aku dan rakan serumah dah plan untuk pilih ari semalam..aku lewat...dorang gerak dulu ke masjid..aku baru nak parking si kachak...dorang dah naik kereta..takpe..aku soh dorang jalan dulu..aku tunggang si kachak jek ke masjid nnt..lagipon balik kang leh aku terus bagi si kachak minum petrol...dah kering benor tong minyak tuh..

aku kalo bab masa ni..memang tak kurang hebat la...sampai jek masjid..aku baru jek duduk..orang dah bace doa nak buka pose...azan dah berkumandang..hehe..tak buang mase..kurma di ambil..digigit rakus dan telan..disusuli dengan air anggor...pergh...sejuk kerongkong aku...nyaman tak payah nak terang..emosi same macam dapat kunyah durian...hehe..

"Alhamdulillah..makan free", syukur aku dalam hati..

dah selamat santap..perut dah pandai bawak diri dan selesa...bangun dan lincah aku siap-siap nak solat maghrib...ok..settle solat..niat nak mengaji dah datang...Quran dicapai...belek-belek..pilih-pilih surah ape nak bace..ok..dah pilih..then baca..masuk muka yang kedua...mata aku dah mula mogok...lain macam benor cara mogok dia..aku stop bace..Quran aku letak balik kat rak..lokasi di cari..aku sandar..segera mata tutop..tak sopan benor kelakuan aku tuh..jangan nak ikut perangai si jijot nih..tapi aku punye kes emergency..kepala pon dah mule lekuk..maksudnye..memang kene take a nap...2-3 min pon jadi..kalo idak..niat nak terawikh batal camtuh jek kang...

pendek kata..aku gagahkan jugak buat terawikh..tp mata ni..grrr...time-time camni la nko nak mogok kan..tp berkat sabor and nasehat kat mata suruh sabo dan sabo...selesai jugak la terawikh..ok..terus ke slot lepas terawikh...macam yang aku cite tadi la...nak bagi minum si kachak tuh..mase on the way ke parking tuh..aku rase lain macam...

bersambung.....

p/s:kije aku banyak beratur mintak di layan..

No comments: