Tuesday, August 31, 2010

Merdeka ke-53

Bile bebel pasal Merdeka...ni aku nak gtau...malam semalam aku nonton cerita 1957 Hati Malaya...ye...aku tau..aku dah buleh dikategorikan lambat...tapi..korang kene ingat...biar lambat daripada langsung tidak..hehe..menonton filem itu sedikit sebanyak membantu aku tentang agenda atau ceritera di sebalik kemerdekaan tersebut...maklumlah..aku dulu Sejarah bukan subjek pilihan untuk diminati...sebab hobi membaca bukan di paras atas sekali ketika itu...(sekarang membaca aku paksa menjadi no 1, sejak2 jadik student balik la nih..)..hehe..

ok..abis bab filem tersebut...ni aku nak cerite perihal acara sambutan Kemerdekaan dekat UNITEN ni ah..Kelompok Amanah (kediaman lelaki la)..di pertanggungjwabkan untuk melaksanakan dan menjayakan program sempena kemerdekaan kali nih..disebabkan osmate aku bertugas pada malam ini..maka..aku pon turutsertakan diri...lagipon..kalo dapat sign attendance..dapat lah aku scorun point..haa...bg sape2 yang x tau..UNITEN ni dah amalkan sistem scorun..dimana..setiap aktiviti riadah atau sukan seakan begini akan mendapat point..dan bagi sesiapa yang scorun point nye tidak cukup...maka..harapan utk konvo sangatlah tipis...ni yang aku dengarlah kan...ntah btol atau tidak aku tidak pasti...

sekarang kembali ke sambutan Kemerdekaan...aku malas nak taip...aku bagi can utk gambor di bawah ni cerita...silakan...hehe..

ni ah Apartment Kelompok Amanah..
aku sampai jek..beliau ngah berucap..(ntah siape gerangannya)

Aturcara..

Antara VVIP yang hadir..mase ni nyanyi lagu Sudirman..
mase ni diri tegak nyanyi lagu NEGARAKU...
jamuan ringan utk malam Merdeka..Ubi kayu rebus..
cicah sambal ikan bilis...minum air kopi..baru feel lah kononnye..hehe..
Acara Bunga Api dah mule...tapi kecik jek..x besor sgt...oklah kan..
haa..4 jek aku bagi korang tgk...hehe..

selesai jek segalanya...ni ah...budak2 berebut-rebut nak sign attendance...
nak mengejor scorun point la tuh...hihi...

oklah ye...Selamat Menyambut Kemerdekaan yang ke 53...semoga Malaysia lebih maju, aman, damai dan rakyatnya soleh dan solehah...insyaAllah..sekian..

p/s: MALAYSIA BOLEH.... :)

No comments: