Monday, August 16, 2010

si kecik yang ke 14..

Dilahirkan dalam keadaan tidak cukup bulan...terpaksa ditahan di dalam wad NICU selama 2 bulan lebih...beratnya hanya 1.3 kg ketika baru dilahirkan..banyak jugak berlaku komplikasi...pernah skali dinyatakan terdapat kuman di otaknya..cemas juga ahli keluarga..Alhamdulillah..si kecik ni tinggi semangatnya untuk melawan kuman-kuman tersebut..

Pada bulan lepas..si kecik ni terpaksa menjalani pembedahan kecil..ade masalah penghadaman kot (kalo x silap aku la)..usus nye kena buat sedikit pembedahan.oh ya si kecik ini juga perlu disunat..di alat sulit nye pon ade sedikit masalah...tercabar la abang longnya..abg long belom sunat lagi..hehe..Alhamdulillah..si kecik ini kuat semangatnya untuk menghadapi kesakitan itu..

si kecik ini adalah anak sedara aku yang ke 14..hehe..ya..yang ke 14..name si kecik, Afif Ridwan..ingat lagi kesah yang aku post dulu..?klik sini..anggap saja ini kesinambungannya..

oh ya...kali ni aku sangat baik ati..ingin aku kongsikan wajah si kecik ini...banyak tau...sila-sila..jangan segan-segan...hihi..

gambar di atas ketika baru dilahirkan..kecik bukan?

yang ini pulak si kecik di bawak pulang ke rumah
untuk pertama kali~tomey x?

berenang-renang~yeehuu..

sejuk la caye..~baru siap mandi

mak tok ngah burp kan die..~geramnye aku..si bulat

dah kenyam...aktiviti tdo mmg sesuai..~zzzzzZzZ

gambor dengan abang long

tadaa...~besor x mata saye?pipi saya?

dah masuk wad nak bedah..~dah 4.1kg..hehe

sebelom dibedah~si kecik kene puasa mase nih..

tangan halus sgt..mama die cuba banyak kali
pon x dpt..di kaki la jwpnnye..

selepas di bedah..~

pose paling menggoda setakat nih..~amacam?

cik jijot cayang banget same kamu si kecik~cepat sehat ye..

p/s:doakan si kecik ni cepat sehat ye... :D ..yang ke 15 bakal menyusul..jeng..jeng..jeng..

5 comments:

Anonymous said...

makin meriah raye taun neh :) slamat dapat anak buah jot ;D

are_la said...

alahaiii...:PP
tomel3x nyew...

byk ko kene bg duet gaye erkkhh tawun ni?huhu :p

tuan tanah said...

anonymous:aku kalo raye..mmg meriah...hehe..

are_la:o ho...aku dh jd student balik la..kene bg gak eh?haha

are_la said...

~kene bg gak...(jeles aq dow..)

tuan tanah said...

ape yg ko jeles?kompius lak aku..aku kene bg duit raye pon ko nak jeles ke?