Tuesday, September 7, 2010

Hari Jumaat yang lalu...

sebut jek hari jumaat...kemain melonjak-lonjak keriangan manusia-manusia..maklumlah...yang belah pantai timur dan kedah..ari jumaat dorang coti...yang lain pulak..ari jumaat adelah hari terakhir kije untuk minggu tersebut..tua atau muda...pasti tak menyabor nak ari jumaat...kalo on jek facebook...adelah ghupe status ala-ala macam nih..

"Yahoooo....Jumaat sudah...hehehe..."

atau

"Yeyeh..dah jumaat...esok dating ngan tersayang"

atau yang ini,

"Yesss...arini Jumaat...esok leh tido puas-puas"

yang macam ni pon ade...

"Baru hari Isnin,bile nak Jumaat nih...?huhu.."

punyelah suke dorang akan hari Jumaat...siap tak menyabor lagi...aku pon same..kemain suke kalo dah Jumaat...tapi kalo di pikirkan balik....Hari Kiamat pada hari Jumaat...huwaa...seram sejuk kalo pikir...amal tak cukup lagi nih..huhu..

itu sebagai ingatan je..kite mesti saling ingat mengingat kan...ye dak?tapi kali ni aku bukan setakat nak ingatkan korang je...aku nak bercerita..cerita tentang hari Jumaat yang lalu..

-------------------------------------------------------

macam biase la...aku sekarang gang dan syosyial dengan The lecturers..kan?haha..nak dijadikan cerita...aku, pensyarah dari Perak, Johor dan dari Balakong bercadang menyerang Alamanda waktu rehat tengah ari...punye lama rehat..gile kau tak buat pape..lagipon pensyarah dari Balakong nak cari baju raya untuk anak-anak bujang beliau...

"Naik kereta sape?aku bawak kancil jerr arini.."..tanye ibu beranak 3 dari Balakong..

"Kami dah lama tak naik kancil...naik kereta mu la"..cadangan bernas dari pendidik dari Johor..

"Aku ok jek..tapi korang janji jangan komplen-komplen..kereta aku ni macam naik kuda...korang komplen jek...aku benti...aku suruh korang turun", ugut pensyarah dari Balakong..

kami bertiga...angguk tanda setuju..janji dimeterai..

maka..'berkuda' la kami dengan menggunakan Kancil...memang macam naik kuda..tak tipu..tapi demi janji yang telah dibuat...aku dan pensyarah dari Perak kat belakang chill jek..menikmati...

sampai jek Alamanda..aku dan pensyarah dari Perak nampak ade parking kosong betol-betol di depan pintu masuk..memang ruangnye agak kecil sedikit..tapi kereta 'tunggangan' kami pon tidaklah sebesar mana..

"Kiriii..!!...kiriiii..!!"..kami bagi arahan serentak...

tettttt...si pemandu belok kanan...cemas barangkali sebab terkejut...

"lorr...orang cakap kiri...rugi...tu parking yang paling best di abad ni...pusing balik..pusing balik"..bebel pensyarah dari Perak..

aku dah sakit perut dah...tahan gelak..

lepas jek pusing..mujur...masih kosong..tapi maseh ade masalah...pemandu kurang yakin..katenye tak muat...jenuh la kami memberi keyakinan kepada beliau..agak menguji gak tau..

"Boleh ke ni wey?"..tanye pemandu dari Balakong..

"Boleh..boleh...masuk bontot punggong dulu..." cadangan gadis dari Perak..

berkat kesabaran dan support dari rakan-rakan...pemandu dari Balakong berjaya parking..haha..

haa...nampak?tu pon naseb baik tak langgar besi belakang tuh...haha

lebih 2 jam jugak kami berjalan-jalan mencari baju raya anak-anak kecil di Alamanda..aku?aku tak beli ape ape...aku dok layan kerenah dorang...haha..penat aku gelak....kelakor la dorang nih...macam-macam hal...haha

kemudian kami pon pulang...mase on da way nak balik...aku tengok langit...mak aihhhhhh...awan punye cantik..sempat aku snap beberapa ketol gambar...hehe..silakan..memang khas untuk korang....

amacam?ahh..janji aku suke...

p/s: berhati-hati di jalan raya...jangan nak tengok awan sangat...hehe


2 comments:

[jiMAh] said...

oii... bayorlah royalti utk gambor keter...

tuan tanah said...

hahaha...xde bukti sbb x nmpk no plat..kehkehkeh..