Wednesday, September 29, 2010

Past tense..

Isnin malam:

cadangnye nak tapau makanan di upten saje untuk makan malam..tersebut la kisah..malam itu sangat lebat ujannye..nak masak pon cuma tinggal meggie kari...tak berapa nak sehat untuk perut..maka aku amik keputusan untuk ikut saje osmates aku ke TTDI..hanya kerana maukan segelas 3 layers tea mereka tiada kesah walau perjalanan agak jauh..aku?aku cuma mau makan nasik je..tapi nak tau gaks rase 3 layers tea yang dibanggakan tuh...hehe..

usai maghrib kami bertolak..dalam keadaan ujan..kereta memang tak buleh dipandu laju la kan..singgah sebentar di Bangi untuk mengambil rakan osmates aku..sebab die tau jalan..hehe..mereka berborak dan bergelak ketika dalam perjalanan..aku?tido...hehe..cuaca ujan dan suhu sejuk dari corong air cond memang buat mata aku kurang daya untuk celik...

plannye begini...pilih mane-mane kedai untuk makan nasik, kemudian..baru terjah ke kedai yang menjual 3 layers tea..kenapa tak makan saje di kedai tersebut?sebab kedai mamak...bukan pilihan tekak untuk waktu itu...mulanya nampak restoran SANTAI...agak meriah..kami terus bergegas ke sana..oh..ade papan tanda CLOSED..maksudnye mereka sudah tidak maukan pelanggan lagi...sudah kaya mungkin..jam tangan di kerling..sudah 9.30 malam..

acara mencari kedai makan diteruskan...tidak jauh dari SANTAI..ada restoran makanan cina muslim..kami terjah saje..tiada papan tanda CLOSED..aku senyum riang...perut pon kadang-kadang menjerit-jerit..punye tak sabor...duduk dan amik order..hehehe..

makanan pilihan aku untuk malam itu..

Nasi Goreng Malaysia
+
Air Asam Boi

rasenye sedap dan kene dengan kehendak tekak...memang licin la kan...maaf..makanan orang lain aku tak sempat snap...tak sabor nak makan..hehehe..

ok..misi segelas 3 layers tea diteruskan..jeng jeng jeng...

taraaaa...oh..ade 4 gelas sebab ade 4 orang ye..

sebenarnya...selain misi untuk minum air tersebut...misi untuk menyambut hari jadi rakan mereka pon dilaksanakan..itu la ghupe besday kek nye...hihi..simple...tapi sedap..hehe..selesai minum dan selesai bergosip hal setempat..pulanglah kami....haaa...air itu buleh tahan rasa sedapnye...hihi...

Selasa Tengah Hari:

aku ke Alamanda bersama pensyarah dari Melaka dan dari Johor..sekian...haha.
nampak tak mereka?tu..tu..kekeke..

p/s:semalam setengah hari COIT xde air..aku pon tak pasti ape alasan..

No comments: