Wednesday, March 16, 2011

panjang tapi pendek....

perghhhhh..bulan ni punye post baru ade satu...??
tak patut...punye tak patut gua abaikan blog gua nih..
hmmm..ape nak bebel arini??

banyak sangaatttttt kejadian..
sampai buat gua lupe nak cite kat lu orang..
lu orang marah ke???alaaaa...chill la ek..

oklah...gua cite satu persatu la k..ke nak satu perdua?
kalo satu perdua..setengah jek la gua cite..kekeke..

jalan cite gua berpandukan ini..

1) pasal temuduga gua di SPP..

gua orang terakhir yang ditemuduga..penemuduga seorang lelaki melayu dan seorang wanita cina..agak berumur dan gua rase pangkat dorang buleh tahan tinggi..dalam bilik temuduga tuh punye la sejuk..seb baik gua pakai jaket...alaaa..jaket itam yang gua biase pakai gi opis tuh..

pertama sekali macam biase ah..depa soh gua perkenalkan diri..gua cakap la..gua memang dah cukup terkenal dah..awat nak perkenalkan diri lagi...tapi gua cakap dalam ati jek la..hehe..gua pon pang pung..pung pang cite yang hebat-hebat pasal diri gua..wanita cina tu pandang jek gua..khusyuk benor die mendengor...macam la gua tengah berpidato kat depan..kemudian..tiba-tiba..penemuduga laki tuh cakap kat gua.. "awak ni patut jadi lawyer"...gua tergamam..gua senyum...hati gua berkata..gua dari kecik memang dah jadi "lawyer"...loyar buruk...kekeke..

adelah dalam 3 4 soalan pasal network...takde soalan pasal pengetahuan am atau sape orang penting dalam KPT atau seumpama dengannya..banyak borak-borak jek..mase gua di temuduga adalah dalam 45 minit kot...dan macam biase ah..mesti ade gelak-gelak..kekekeke..

keputusan?entah laaaa...gua pon tak tau...nnt lagi 2 3 minggu gua cek online...kalo ade rejeki..insyaAllah...doakan la gua ye kawan-kawan.. :)

2) presentation pojek kelas plak..

Alhamdulillah sume berjalan lancar..elok dan takde ape laa..ok saje..lecturer pon nampaknye berpuas ati dengan prestasi kami..cewah...report kami Alhamdulillah dapat fullmark..hmm..hmm..tak sia-sia kami bersengkang mata..markah presentation untuk gua yang diam-diam ubi ni dengan gaya pakai t-shirt dan jeans...oklah..yang penting lebih separuh..haha..sbb gua dah malas nak pikir dah..otak gua mase tuh ingat nak tdo jek..sbb malam sebelum tuh gua tak tido..pejam mata pukul 6 pagi..bangun pukul 8 pagi nak ke interview...so nak jadikan cite..gua memang datang interview bermatakan panda...hehe..

maka..tamatlah kelas gua untuk sem ini..dan gua perlu bersedia untuk proposal defense yang akan gua hadapi hari Jumaat nanti plak..

3) proposal defense Master gua

Gua dah buat persediaan yang terperinci...semangat pon gua dah kumpul cukup-cukup untuk proposal defense nih...gua naik
bilik miting tingkat 6 dalam pukul 10.45, sebab gua punye time pukul 11...gua sampai jek kat luar bilik tuh, gua intai-intai tengok ape jadi kat org sebelum gua tuh..Dr.Shariffudin (lu org buat-buat la knal k) nampak gua terus ajak gua masuk dalam..

ghupenye..orang sebelum gua belum present pon lagi..examiner xde la plak...depa pi presentation viva kat admin sana..tapi kitorg tunggu gak sebab ingat depa dah nak abis dah..tapi malang sebab dah nak kol 12 depa dok tak abis lagi..perghhh...Dr. Shariffudin pon menyatakan yang perkara ni perlu ditangguh ke minggu depan..hari Rabu..semangat gua yang membuak-buak tuh..berdesup ilang..gua ingat gua dah leh setel bende ni arini...sedih bukan kepalang...tapi nak buat lagu mana...pasti ade hikmahnye..percaya saja..

maka..dipendekkan cerita..bukan la ari Rabu seperti yang di war warkan..tapi ari khamis pagi..dan Alhamdulillah gua present dengan jayanya cuma examiner tak berapa nak gembira dengan outcome atau output yang bakal gua hasilkan..depa soh gua ubah sane sini...yang terus terang gua kabo kat lu orang..lagi susaaahhhhhhhh laaaa...huhu...doakan gua la ye...huhu

ok..dah setel gua cite kat lu orang...hihi..ok dak?haaaa...bukan gua kedekut taknak cite...

sudah pukul 1.30..gua beransur dulu...taking care ye kawan-kawan...

p/s:jangan lupekan daku...kenang daku dalam doamu... hehehe.. :)

No comments: