Friday, December 24, 2010

2 dalam 1

semalam...pensyarah dari Perak datang umah aku...nak tumpang solat maghrib...lepas solat maghrib aku dan beliau akan ke Alamanda untuk menonton wayang Kak Limah..tapi tiket belom beli...walaupun peluang untuk dapat membeli tiket agak tipis...kami tetap nak cuba nasib..

bilik aku dan osmate yang lain masing-masing bersepah macam tongkang pecah...ok..bukan..bilik aku jek...sedang aku campak barang sana sini kasik tampak kemas sikit bilik tuh..tiba-tiba aku bau wangi dari bilik sebelah..osmate aku sembur Ambipur kat bilik die...

"Pergh...wangiiiiii", tegur aku dari luar bilik..

"Bilik bersepah takpe...janji wangi...wangi tu penting", kata beliau..

aku terus bergegas masuk bilik aku...ambik penyembur...dan sembur bilik aku kasik wangi jugak...osmate aku datang bilik aku...

"Perghhh...wangii gile jot....penyembur ape ko pakai??', tanye osmate aku tanda kagum..

"Wangi kan??", aku balas gaya berlagak

"Sembur dengan ni ah"..aku jawab...sambil tunjuk bekas penyembur..



image:sumber dr pakcik Google

p/s: pensyarah dari Perak solat kat bilik osmate aku yang lagi sorang...hehe...segan la tuh agaknye...

No comments: