Wednesday, December 29, 2010

InsyaAllah....

tahun 2010 dah nak hampir ke penghujung...kejap..pantas..aku rasa baru jek aku sambut tahun baru di umah sewa di Bangsar...di sini ada gambarnya...arini hari ke 363 tahun 2010...lagi 2 hari dah jadi 2011..sepanjang 363 ni..dah macam-macam aku buat..dah macam-macam aku tempuh...dah macam-macam aku tengok..dan dah macam-macam aku belajar..

minggu depan anak buah aku dan anak-anak kecil yang lain dah kembali ke sekolah..arghhh..aku rindukan suasana sekolah..tak kira sekolah tadika, sekolah rendah waima sekolah menengah..setiap sekolah ada kenangan indah masing-masing..tak best jugak kalo takde kenangan pahit..walaupon pahit...kalo terkenang..boleh jadi manis sangat-sangat...buat aku tergelak seorang diri...macam orang bangang, kata bebudak sekarang..

proses kehidupan aku sebagai manusia aku ingat nak bukukan...tapi bukukan dalam otak aku sahaja la..aku tidak punya bakat menulis..menulis blog ini pon hanya untuk suka-suka dan kadang-kadang macam celaka bila dibaca..tapi mak aku kata...kalo rajin..mesti terer..belum cukup rajin menulis lagi aku nih..yelah...seminggu dua kali post jek...rajin kejadahnye namenye tuh...kalo nak menulis biar ada isi...bukan main tulis aja..ye dak??

dari anak kecil..menjadi dewasa..dari pelajar..menjadi tenaga pengajar...

bebudak sekarang??lebih mencabar untuk dibentuk dan diajar...ok..aku malas nak cerita perihal budak-budak sekarang..

untuk tahun 2010, aku :

1) pernah bekerja di sebuah syarikat GLC
2) menuntut ilmu CCNA yang di taja penuh oleh syarikat aku bekerja..
3) dapat tawaran sambung belajar dan aku terima
4) berhenti bekerja
5) kembali menjadi pelajar UNITEN
5) pertama kali menjadi Research Assistant dan lab tutor di UNITEN
6) kembali mewakili UNITEN dalam arena hoki
7) masih menunggang si kachak dengan bergaya
8) berjaya punya blog
9) berjaya mendaki Gunung Ledang

10)naik bukit Broga 2 kali

dan paling utama...kejadian loser aku semalam... lihat di sini

ada banyak lagi tapi aku takut korang menyampah dan terus muntah...hahaha..

doa aku semoga 2011 lebih baik dari 2010...

semoga hujungnya tahun 2010 ini tak buat aku lupakan serta abaikan matlamat dan tujuan kehidupan aku...

"perlahan-lahan bila mendayung sampan...tidak jatuh lemas dan akhirnya sampai dengan selamat ke seberang..insyaAllah"

so...terimalah...dari Maher Zain... :)




sumber:youtube

p/s: gua ucap selamat Tahun Baru 2011 dulu la ye...ahhh..gua terserius la pulak..

No comments: