Tuesday, February 23, 2010

Gunung L3dang Part 2

ya ya..waktu lunch...tanpa buang mase
dan buang duit..aku menaip lagi..
meneruskan penceritaan aku yg x seberapa..
kalo dijual mungkin tidak menjadi perhatian..
tapi xpe..janji tuan tanah bahagia dan ceria..

ok..trskan perjuangan..kami pon smpi ke gunung ledang..
masa agak ketinggalan skit..sbb kami patutnye
sampai pade pukul 10 atau 11 pagi waktu malaysia
selatan..tp disebbkan ade perkara yg x dapek nak
dielakkan make mase terbaik kami sampai di sana
adelah pada pkl 12++ bersama pasukan yg bwk
rombongan cik kiah ke sukan komanwel tuh..hehe..
tu rombongan atau kumpulan dari "World Kitchen Club"
aku pon x tau kelab ape kah itu..abaikan kesah dorg..
x pntg dlm babak kali nih..

kami adelah kumpulan terakhir yg bergerak ke puncak..
kami bertolak dlm pukul 2 petang..perkara remeh yg aku
amik ringan adelah aku hanye meneguk segelas teh ais
sbg sarapan..sbb dikatekan ade mkn tgh ari di sane..


mmglah ade..tapi kami dpt makann trsbt pd pukul 1.15
tgh ari..sbb aku x sangke lak smpi sebegini lewat..huhu..
aku dlm dilema nk mkn ke x..prt dah berkeroncong
lagu ana dan lobang hidong dah kembang kempis menghidu
makanan di dlm polisterin..ayam masak merah tuh beb..
mane leh tahan mcm nih..di sebbkan kami ni mmg org yg suke
amik risiko..kami makan berjemaah yer..ye..tahniah kpd kami..
amik kau..br naik 14 anak tangge dh rase mcm nk terkeluar
balik..total tangge tuh 799 ye puan-puan..tak terkentut lak
kan naik tangge banyak tuh..hahhaa..abaikan perkataan
yg krg manis tuh.nak tgk beg aku?antara beg yg paling bsr
dan padat pd hari tersebut..



yezzaa..pinjaman beg dr seorang teman yg x mesra aku..hahaha..
credit pada paez..mekasih paez..nnt aku banje limau ais eh..
hihihi..dlm gmbr mmg ah beg tu kecik..tp kalo di bumi yg nyata..
beg tu buleh memuatkan tuan tanah yg setinggi 154 cm nih
tau x..haa..jgn pandang rendah pd tuan tanah yg rendah..
mcm2 ade dlm beg tuh..sume alatan memasak ade dlm beg tuh..
periuk yg bakal digunakan utk masak bihun sup 2 paket
pon ade dlm tuh..smpi checkpoint pertama yg di panggil
"Bukit Semput" membuatkan aku semakin semput dan
aku dah x rase akan kewujudan bahu aku..dah trtanggal kot..
berat beb..x hengat..

naseb aku baik..ade org yg rela hati nk bertukar beg
ngan aku..yahooo...berat mata memandang..berat lagi bahu
aku yg memikul ni tau x..time kaseh pade Habib yg sukerela utk
menukar beg nye dgn aku..haha..mmg x patut kalo aku yg bwk
beg tuh..mau akunye ketinggianmerosot..baik tinggi 154 cm
jd 149 cm jek kang..hahhaa..lpas tukar beg..hahahaa..ape lagi...
smakin lincah la tuan tanah mendaki..Habib plak yg lambat..
kehkehkeh..xpe Habib..ko dh ckp gentlemen dah
nk tukar beg ngan aku..

kami pon trs kan pendakian..kumpulan kami juga
di sertai oleh uncle vijay..umo beliau dah lbh 50 thn..
tp beliau bersemangat waja orgnye..ye kami membawa
smgt Satu Malaysia ke sane..hmm.hmm..yolah ko tuan tanah..
parjalanan yg diambil oleh kami ke camp site adelah lbh
krg 6 jam...kami smpi ke camp site pade pukul 8 malan
lbh skit...huwaaa..trase bahagia..akhirnye buleh rehat..makan..
tapi satu jek ygaku lemah..SEJUK gila..sampai ke tulang..
aku dh pakai baju 3 lapis..SEJUK jugak lagi..adeih...x tahan siot..

OK..smpi sini dulu la yerk..korg santap la gmbr2 kami nih..
ade hal skit nk buat nih..check it out..







kan aku dah ckp..kami makan berjemaah..,haha

tibe di checkpoint pertama, mmg semput dibuatnye..smpi merah muke..seb baik x biru..haha



uncle vijay berjaya...hehe


tudung fink ni anti syosyial pade mulenye..haha

yezza..smpi gak checkpoint 2..name yg diberi, lagenda trail..selesa bergmbr sbb dah x bwk beg besar lgi..hahaha

next pic...tggu esok..

taking care..

No comments: