Wednesday, February 10, 2010

Syosyial dongan omak den pd 31 Jan 2010 (Part II)

ok..trskan penceritaan aku..
kami jln2 di pavilion..rase agak selesa..
x ramai org seperti di pasaraya giant,tesco atau
carrefour..takde pelanggaran bahu ke bahu berlaku..
kami berjalan dgn tenang dan senang..

pastuh..pelakon tambahan ni kelaparan plak..
so kami pon mkn di Carl's Junior burger..
hehe..bosar gaban gak burger die nih..
tp xpe..pelakon tambahan mmg ade bakat untuk
settlekan segalanye..

slmt menonton..









lopeh jek mkn..kami pon ke surau..
syosyial syosyial gak kan..solat jgn lupe..
sdg bersiap nk solat..

ding dong..hp aku bunyik..
name tertera di screen..
alamak...client aku call ..
mesti kene kije..yaa btol..
aku kene g kije ye..sedih sedih..
tp nk buat cmne?tanggungjawab..

aku pon kabarkan berite pd mak
setelah siap solat..muke mak mcm
sedih gak ah..hmm..mintak ampun ye mak..
aku pon soh adik aku yg tmnkan mak..
bwk jek mak nk g mane..
nnt antar mak ke lrt bangsar...aku amik
kat sane..itu lah yg jd x best...

sok pagi senin po aku kene g kije gak..
wlpn ari coti..tp nk wat cmne..
tangungjawab..lepas aku antar mak g pudu..
pastikan selamat dah nk naik bas..
aku pon meluru ke tmpt kije..
smpi jek trs call mak tanye bas dh grk ke blom..
bas dh grk dah..aku pon trs kan idop
spt biase..sedih..sedih...
sblm2 ni sabtu ahad bile aku sedia nk kije..
xde lak kije..bile mak dtg pulak kene kije..
ape nk buat tuan tanah..tanggungjawab..

sekian..itulah 3 hari aku bersama emak..

tanggungjawab perlu dilaksanakan sebaik baiknye.
tanggungjawab sebagai anak..
tanggungjawab sebagai pekerja..
tanggungjawab sebagai hambaNya..

taking care...~

No comments: