Friday, May 21, 2010

bila ari khamis..


taraaaaa...salam jumaat sume.. seperti biase..
tuan tanah memang suke
ari jumaat..tapi kali ni..
bukan ari jumaat
yang ingin dicelotehkan di sini..tapi...
seperti tajuk di atas...hari khamis... jeng..jeng..jeng..

ape lah yang sebok sangat
nak diceritakan untuk ari
khamis ni tuan tanah wey..
haaa...
ni la aku nk story mory morning glory nih...

ari khamiss...setiap ari khamis..
rumah dara aku sangat meriah pada malamnya...
ini kerana osmate aku sume pulang ke rumah awal..
tu sume hasil penangan pasar malam kat bawah umah tuh ah..
termasuk diri aku, 6 orang manusia dalam umah yang indah itu..

meriah yang macam mane...haa..ni nak cite..
meriah dengan pelbagai makanan.. pelbagai aksi dan pelbagai masakan..
hehehe.. aku?bukan aku yang masak..bukan giliran aku la..
aku mmg tukang rase dan tukang tengok jek..

tuan tanah x pandai masak?
aish....biarlah "mereka-mereka" jek yang tau..
ecece..ye..aku tau aku poyo..haha...

tuan tanah malas?
a ah..malas nak amik tau ape yg dorang perang kat dapur..
tau-tau dah siap jek..hehe..

so..untuk ari khamis minggu ke tiga bulan may ni...
(semalam lah)..hehe..berikut la gambar2 yang sempat
ditembak ketika hendak makan...sila..sila..
seperti biase...hp 3230 yang x berapa nak mengancam hasilnye..
boleh lah..daripada xde kan..

pembuka selera: kopok lekor dan jagung..

nilah mangsa-mangsa kami semalam...

ikan kerisi - 4 ekor sahaja (goreng)

ikan kembung - 4 ekor sahaja (masak singgang)

udang - berekor ekor sahaja (goreng juge)

selamat dihidang dan sedia untuk di ngapp~

hehhehe..ade sorang dari kami beli durian..aku memang peminat fanatik dengan ini buah..

tadaaaaa...inilah makanan aku malam td..durian dibuat ala-ala tempoyak..tiada sayur ijau..hehe

kemudian....selepas makan..
rumah kami dimeriahkan lagi dengan tontonan tv..
tengok cite hantu..yang ganti cite Penunggu Gunung Raya tuh...
t
ajuknya.. ROH Kembali...kot...
seperti biase..episod awal-awal sungguh mengantukkan..
h
abis saje tayangan hantu tersebut...zassss~tdo la...
hujan rancak plak tuh malam...nikmat~~yang amat..

p/s: bangun pagi aku berebut ke tandas...

No comments: