Monday, May 10, 2010

tak stabil

aku rase x berapa nak selesa..
napasku sesak..seperti ade serangan halus untuk membunuh aku..
aku terbang melarikan diri dari gas-gas yang disemburkan..
gas-gas tersebut ikut aku...aku terbang lagi..die ikut lagi..
aku terbang..die ikut..aku ikut,die terbang..eh.aku terbang,die ikut..
baunya menusuk kalbu..banyaklah kalbu..menusuk ke paru-paru..
aku sukar bernapas..napasku tersekat-sekat..arghh..
masa aku hampir tiba..


aku nyamuk ke?

ooo..aku mimpi ghupenye..gile ngeri mimpi tuh beb..
tapi bau bauan dan asap-asapan tersebut memang realiti..
bukan hanya dalam mimpi..aku bukak mate..bilik dipenuhi
asap..asap-asap yang bergerak secara rawak dah memenuhi setiap
ruang,penjuru bilik dan ghumah aku ghupenye..adeih..apekah?

agaknya banyak sangat kes denggi kat kawasan
rumah aku tuh...
maka pihak DBKL buatlah semburan
nyamuk..setiap tingkat disembur..
sebelom2 ni,
dorang cume sembur kat bawah jek..
takdelah
setiap aras yang nak disembur sampai dah tak nmpk
ape kat dalam umah nih kecuali asap..dah tuh..

biase kalo sembur pon..mase petang..
xdelah pagi-pagi camnih..
mmg terhebatlah asap die..
nak masuk bilir air nak mandi pon susah..
dah mcm bukan bilir air..bilik asap..
asap jek penuh...



adeih..dah le mamai baru bangun tdo..
aku bukak kipas,bukak tingkap sume..kasik asap tuh
kurang skit..
asap yang ade dijadikan sarapan..kemudian,aku lincah bersiap pegi kije..


pastuh..nilah hasilnye..otak lembab...
neuron2 aku tersekat
tak bersambung..
rase nak muntah pon ade..rase nak tdo lagi lebih
..

kalo lah dapat tido..sungguh asyik~..hehe.. oklah..tu jek nak cite..

p/s:doakanlah aku kembali cergas ye...


No comments: