Tuesday, May 4, 2010

kebakaran..

haaa..tuan tanah kembali lagi..
ni ade tragedi berlaku ketika
sedang bekerja..kebakaran..

pertama kali menyaksikan kebakaran
yang agak besar secara langsung...
ape yang terbakar?
rumah kontraktor atau dipanggil
rumah panjang yang terbakar..
agak mengelam kelibut gak la
akan tragedi nih..sila saksikan
gambar-gambar di bawah..









kejadian berlaku dalam pukul 2.30 petang kot..
mula-mula nampak dari jendela opis..pastuh amiklah
gambar sedas dua..argh..henpon 3230 ape la kuasanye kan..
x puas ati..aku turun..lepaskan kije di opis..
mula-mula xde lah aku terpikir untuk menyibukkan
diri ke bawah dan jadi ala-ala paparazi..

skali supervisor aku ajak..jom turun..
haaa..ape lagi kan..org atasan dah ajaks..
tanpa segan silu aku kate..jom..jom..
maka hasilnya adelah gambar di atas..

kami di bangunan ni pon ingin menolong
orang di kejiranan sebelah untuk memadam api
yang semakin marak..yelah..cuaca amat panas..
bahaya..bahaya..tu yang korg nampak mereka-
mereka ni bersusah payah kuarkan hos bagai
nak membantu sementara menanti bomba tiba...
yezzzaa...itu yang kita mahu...

masih ade sifat tolong menolong di Malaysia nih..

aku bangga sama mereka..

cayalah..

akhirnya berkat bantuan sume..kebakaran pon berjaya dipadamkan..
3 lori bomba jugaks yang datang berlumba lumba..
so dalam 3.20 petang..selesai..pastuh sekarang...jam di
laptop aku 4.07 ptg..ujan sedang lebat...

oklah..tu jek aku nk kongsi..

sila click untuk pembesaran gambar..gambar ni fresh ni..
belom 2 jam selepas kejadian aku dah post.. :D

4 comments:

Anonymous said...

tepok! tepok! org office kite memang prihatin :D

Anonymous said...

Ko mmg mamarazzi terbaek la Jot bravo...apa yg penting:kerjasama! Itula rakyat Msia kebanggaan semua :)

tuan tanah said...

hahaha...ya..itu yang penting...kerjasama.. :D

are_la said...

hahahhahha...
tp xleh blah bomba yg 1st salah jalan..
ngee~~