Thursday, July 1, 2010

Harapan aku hilang...ade jumpe?

Jam dah pukul 6.20 petang..aku masih terperangkap di dalam bilik bersuhu sejuk dekat opis ni...dengan idung yang sok..sek..sok..sek..mata terkelip kelip melihat monitor..tanpa hiraukan rakan pejabat aku kat sebelah..aku bangun dengan menghentak meja kuat-kuat..die terkejut..aku kemas barang dengan kadar segera..tutup suis..cabut plug dan masukkan komputer riba dalam beg..tanpa ucapkan "c u tomorrow" aku blahkan diri dengan pantas....lif tak cukup lincah untuk aku gunakan..berlari sepenuh ati turun tangga dan menuju ke arah si kachak yang berada di level B1...

"kopok lekor....air tembikai...tunggu aku...!!!", aku bising sorang-sorang..

dengan ala-ala mask rider nak selamatkan orang..dengan gaya penuh kencang..aku press si kachak tu dengan kelajuan 120km/j..kereta-kereta yang cuba menghalang, aku hon kuat-kuat..

"pergh...buleh pergi gak ko ye si kachak", puji aku.

sampai jek destinasi...

"pakcik..kopok lekor nipis singgit...air tembikai satu eh..", order aku..

hati berbunge-bunge tengok kopok lekor dan air tembikai di tangan..tetibe...

"oit jot!!", orang sebelah panggil aku...

"dah ujan ni..cmne ko nak balik?",tanye beliau.

bayangan kopok lekor dengan air tembikai di tangan dah bertukar jadi keyboard...sob..sob..

harapan aku nak beli keropok lekor ngan air tembikai arini....HILANG...


p/s: ade sape-sape buleh tolong buat delivery x?

No comments: