Monday, June 28, 2010

Ari Ahad yang sebok..

dah ari senin..kejap jek..
baru rase semalam ari Jumaat..
mungkin disebabkan aktiviti riadah
aku yang agak padat di ujung minggu
buat aku khayal dan tak sedar diri
yang cuti hanye 2 hari..bukan 2 minggu..

cerite ari Sabtu telah aku coretkan
sepenuh ati pada post yang lepas...
kali ni nak cite akan perihal ari Ahad
pulak iaitu hari semalam...

aktiviti yang pertama adelah
aktiviti untuk mengosongkan
tabung simpanan aku yang
kengkononnya aku rase aku dah
jadi jutawan..jangan mimpilah ko jot..

aku ke Plaza Low Yat tepat jam
12 tengah ari waktu Malaysia Tengah Bandar..
jadikan si kachak aku sebagai pengangkutan
untuk ke sana..berbekalkan duit-duit
hasil menabong sejak tahun lepas..
dengan gaya yang paling kacak dan cool
aku parking motor kat bawah jejantas..
jejantas yg menghubungkan Time Square
dan seberang jalan tuh..ntah ape namenye..

dengan gaya jalan ala-ala jutawan
aku menuju ke Plaza Low yat..

"dingin.."..detik hati sejurus ubun kepala dihembus
penghawa dingin di pintu masuk..

terus mencari arah untuk dituju sambil
jari menaip sms pada adik aku..kot-kotlah
die tengah outing sekarang nih..sebab aku nampak
ramai student UPNM kat sekeliling aku nih..benar...
die ade kat Time Square berpoya poyos bersama rakan..
pukul 2 ptg nanti kami janji di satu tempat utk makan
tengah ari bersama (makin ringan la tabung aku)..sob..sob..

usaha mencari komputer riba berhasil..
dan acara memufliskan diri jua terlaksana..
tepat jam 2 ptg kami berjumpa dan mencari
McDonald..oooo..sangat ramai orang dan
tiada tempat duduk untuk kami...

jalan-jalan..cadangan untuk makan Kenny Rogers
di suarakan..tanpa bangkangan..terus menuju..
tapi di tengah jalan..ternampak "Restoran Rasa Utara"..
xpayah tanye la makan ape kalo dengan si askar sorang nih..
nak tau gak?seperti di bawah..

makan: nasi putih 2, tomyam campur, ikan bawal 3 rasa [saiz XL], kangkung belacan,sotong tepong
air: aku air bandung, beliau air limau kasturi, ais kosong 2..

total?cukup untuk aku makan 10 hari..sob..sob...tapi xpe..
skali skala..ape de hal kan...sorang tu jek pon adik aku..hihi..

usai makan dan membayar dengan penuh gaya...
kami berbual dan berjalan-jalan abiskan mase..
tepat jam 4 petang..aku suarakan untuk pulang..

sampai je kat motor...aku dapat surat chenta dari pak polisi..
"haram btol la"...maki aku dalam ati...sob..sob..
mmg korang dengki ngan aku..dengki ngan tabung aku kan..

malas nk banyak bunyik..sumbat kan surat cinta tu dalam box..

balik letak laptop dan terus ke dataran merdeka
untuk aktiviti kedua..tengok rakan pendek aku
si zorro berfutsel..mula pukul 4 katenye...
aku sampai nak kol 5 masih belom sepak mula...

"dasar janji Melayu"...sindir aku dalam ati...
aku sampai pon baru nak cat garisan...

aku dengan si zorro abiskan mase
dengan mengambil gambar
posing-posing ala-ala pelancong dari Bangladesh..
gambar aku xde nak tampal kat sini..
tunggu la aku dapat dari zorro..
lagi 8 tahun baru dapat...hahahaa...

bersambung...



p/s: ni yang aku kurang minat nih..tengah syok mengarang..
perut buat hal..dasar perut x sekolah..

No comments: