Thursday, June 3, 2010

Beliau adalah Yanna..


Post ini special untuk Beliau..
Arini Besday Beliau...My Special frens ever...
sila baca perkataan di bawah (kalo sudi)..slow2 skit bace tuh..hehe

Aku kenal Beliau ketika berumur 13 tahun..
ketika itu aku bersekolah di Sekolah Sukan Bandar Penawar (SSBP)..
pada sesiapa yg masih tak tau....sekolah aku tuh mule
beroperasi pada tahun 1998..dan aku masuk tahun 1999..
termasuk aku..tak sampai 100 orang pon lagi pelajar skolah tu..
punyelah sikit..semua orang aku kenal..dan semua orang kenal aku..

hurm...aku daftar untuk sesi yang pertama..
manakala Beliau pula sesi kedua..beza sesi
pertama dan kedua agak buleh tahan lamenye..
seingat aku dalam 2 bulan..(agaknya la kot)..

ade 3 watak.. aku,shelly dan Beliau..

aku dan shelly baru lpas rehat togede gede makan roti..

tetibe si shelly dengan menggunakan halkum menjerit, "Yanna!!!!!"..

Beliau pusing melihat sape yang menjerit dan memanggil ala-ala histeria..

Beliau: shellyyy...(sambil lambai-lambai tangan)...hehe..ko kat sini jugak?

shelly: aah..awal2 skolah lagi aku dah masuk sini..ko baru daftar ke?

Beliau angguk..

aku?

aku tengok je la..dengar jek si shelly ni bebel..die mmg suke bercakap..

shelly:eh yanna..ni budak hoki gak..name die jijot...

bersalaman..tanda perkenalan (ewah ayat ko tuan tanah)...
Beliau juga pemain hoki seperti aku..dan kami satu pasukan..

Pasukan Hoki Perempuan di SSBP..

sejak itu,kami berkawan dan berteman rapat..
dimane ade aku..adelah Beliau..
ade Beliau...adelah aku..

batch aku adelah kemasukan paling ramai..
dan budak hoki la yg paling ramai..dalam 14 orang (hoki pompuan sahaja)..
kalo x silap..sebab aku ingat mase aku form 5 jek..ade 13 orang jek batch aku..
2 orang pindah kemudian masuk sorang..erm..btol ah kot 14..

sumpah..!!!..macam-macam aktiviti kurang sopan aku dan Beliau nih di sekolah..

1)ade satu malam kami menyiram kicap bercampur dengan segala bahan kimia
yang ade kat koridor belakang dorm ke rambut senior kami yang sedang nyenyak tdo..
~pagi tuh amik ko..ahh..tak sanggup nak cite...

2)malam-malam sunyi terasa dahaga selepas perbuatan mengacau rakan-rakan
dan yang bukan rakan ketika tido..kami curik air kotak jus buah-buahan tropika
di dewan makan..~kami dah bgtau cikgu tahun lepas mintak halalkan..hehehe

3)tido di bumbung hostel ketika bulan puasa..konon2 nak tgk meteor sambil menghirup
udara segar di atas tuh..yelah..skolah aku 1km jek dari desaru bai..best gile
angin die..tapi mangkuk ni senyap-senyap tido kat bilik biorkan aku beku atas tuh..
~Beliau ni kalo budak dorm die xde..akulah mangse teman Beliau tdo..dari form 2
sampai dah nak masuk universiti..mmg aku je la..

4)aku dan Beliau memang orang yang selalu ponteng kelas..sbb kalo masuk kelas pon
tdo..maka..kami buat keputusan..baiklah tdo di bilik yang selesa ade tilam yang
empuk.. ~ohh ya..kami tak pernah kantol ye...cover baik punye..

5)di sekolah, pagi petang latihan ye..samada petang atau pagi..pasti ade latihan
fitness..alaaa..latihan kardiovaskular...memang menguji jantung aku nih..
aku dan Beliau?haha...ade saje cara nak curik tulang..patut buat 10
set..dibuatnye 7 atau 8..~dasar pemalas..

terlalu byk kalo nak disenaraikan...

haa...nak bgtau...mase tingkatan 4 aku dah dapat lesen motor..pantang jek cuti..
kompem kami merempit bersama same..pergi ke kebun bunga istane sambil bawak
bungkusan nasik lemak keluaran tempatan..pergi ke kebun bunga untuk berjoging
ye kawan..bukan untuk skodeng orang yang berchenta di sane..pagi-pagi mane de org..
konon-konon untuk pastikan fitness kami masih suci..x dinoda setelah makan makanan
di rumah..lebih-labih lagi kalo mase raya...hihi

dari skolah sampai nak masuk U kami masih satu pasukan..
kami main untuk TNB selepas SPM..kemudian kami buat keputusan
untuk same-same sambung belajar di UNITEN..erm..telah ditentukan..
die di UNITEN Muadzam..manakala aku UNITEN Bangi..kali terakhir
kami main bersama sama sebagai satu pasukan adelah MASUM tahun 2004..

tapi Beliau..tetap SAHABAT den dunia akhirat..

diam tak diam..dah 11 tahun kami bersahabat...
Beliau pon dah jadi isteri orang dan bakal jadi ibu..
tapi kalo kami berjumpe..argh...masih tidak berubah lu punye
perangai la Yanna wey..lu dah nak jd mak orang tau x..?hahaha..

oh ya..ade sedikit buah tangan untuk anda tonton..
gambar kami dan pasukan di usia muda sewaktu di
GOLD COAST Australia..chewah..

cube kire..cukup x 13 org..??Rindu korang la weyh...

K.A.M.I.

Khas Untuk Beliau:


Happy Besday Yanna..semoga ko panjang umo..murah rejeki..
jadi anak,isteri dan ibu yang solehah....bahagia dunia akhirat..
aku doakan kau selamat melahirkan..hehehe..take care my fren..
Semoga persahabatan kita kekal sampai bila-bila...Amin..

oh ya..balasan email dari Beliau setelah kami bawak haluan masing-masing..

jot sedih ar aku baca mail ko...dah laa tgh dgr lagu BERHENTI MENGHARAP sheilA on 7.....aku rindu ar evrythng tat we've done togeather evry day dulu...kite dulu nakal kn??suker cari pasal dgn ckg zila lah k.idah laa ckg kay laa hehehe panjat bumbung laa ponteng clss,gi trning lmbat,malas buat fitness,slalu tipu ckg mail,suker kenekn org...gelakkn org...haii mcm2 kn jot...kalau bedah x de ko ler yg teman aku tido...pastu kiter slalu rempit pas ko dpt lesen motor..hehe ko bwk aku jejln..jog kat tmn bunga siap bawak nasi lemak seh..wkwkwkw...pastu suker berangan...nak jd tu nak jd nie..nak buat tu nak buat nie....hehehehe ingat x jot kat hillpark dulu kiter 1 bilik seblom tido mesti bg perot cram dulu..dah puas gelak2 sampai x larat then ckp sambil tutop mata slagi x gdnite,slagi tu x tdo...hehehe then kiter shopping jer memanjang kat KL hehehe jam ko maner aku still pakai lg jam g-shock tu...aku nie mengarot la kn jot??aku pon x tawu ape yg aku tulis..x tawu nak ckp mcm maner aku rindu kn adik-brdk kiter n kwn2 kiter dulu cian mun n julie...kalau mcm tue baik suruh julie apply uniten dgn kiter arituh kn??aku rindu ar jot nak hitting bola dgn ko hehe ....jot biler nak lari no 8 sesamer lg??biler nk naik tenggiling ko lg?biler nak dengki org sesamer lg??biler nak shoppng kat REJECT SHOP sesamer lg??biler ko nak teman kn aku tido lg??biler kiter nak amik gamba sesame lg??biler kiter nak cipta masaalh sesamer lg?? biler kiter nak jumpa adk-bradik kiter lg??biler KITER NAK GELAK N NANGIS sesamer lg??biler nak mkn sesamer lg??biler jot biler??uwaaarrggggggggggggg!

~shopping di atas maksudnye..aku teman beliau je ye...hehe


p/s:gile emosi dan poyo post aku kali nih..hehe...skali skala...ape ade hal kan??

No comments: