Tuesday, June 29, 2010

Pelangi Petang..


aktiviti ari selasa untuk minggu ni berbeza dengan ari selasa minggu lepas..minggu ni aku lebih MALAS...minggu ni jugak rejeki aku agak murah..semalam seharian (sarapan, lunch, dinner) aku di sponsor..Alhamdulillah..selamat tabung aku..tidak ketinggalan sarapan untuk ari ini..dipendekkan cerita..tepat jam 5.30 petang, aku, Bad dan Ikmal meninggalkan kerusi empuk opis dan dengan penuh yakin menuju ke SanFrancisco Coffee yang terletak tidak jauh dari opis...

"Yang promotion Buy One Free One ni yang mane kak?" tanye Bad pada akak yang menjual..

"Yang Extreme..ade Chocolate,Vanilla..bla..bla.., tapi yang Free tu dapat same dengan yang beli..contoh, kalo beli chocolate, so yang free pon dapat chocolate" jawab akak tu dengan panjang lebar...

sebab Bad murah ati nak bagi aku yg free tu..die tanye aku nak perisa ape..

"Nak chocolate..." jawab aku sambil buat senyuman colgate

tanpa banyak soal jawab, Bad pon order...aku ngan Bad minum Extreme Chocolate..Ikmal minum..erm..ape ntah name die..tapi chocolate gak cuma ade extra letak biskut Oreo kat dalam..


pandangan sudut depan..

pandangan sudut belakang..

gambar solo..

bile nak lepak camnih lagi dok??

bila malas tahap maksimum membelenggu diri..aku nak balik umah golek-golek pon xde mood..duduk-duduk, berbual-bual pasal bola, pasal rasa air perisa chocolate tuh...bla..bla....cite mase depan x payah nak cakap la kan..macam-macam..oooo..lupe nak gtau..esok ari terakhir diorang bekerja..perkhidmatan diorang dah tamat..diorang kene kembali ke sekolah abiskan belajar amik ijazah..lepak-lepak.. minum-minum..sembang-sembang..gelak-gelak sampai lenguh rahang..minum sampai kembung perut..gembira sampai tak sedar diri dah masuk maghrib..mase aku dah amik keputusan nak pulang ke rumah...tiba-tiba..

"Eh eh..pelangi.."..aku berkata riang sambil mencapai henpon 3230 untuk amik gambar buat kenangan dan koleksi..hasilnya seperti di bawah..


indah bukan?


keputusan untuk pulang di tangguhkan..aku tatap pelangi tu sampai hilang dari pandangan..dalam x sedar..aku nyanyi lagu Pelangi Petang dari Sudirman semasa pulang....

p/s: sekali sekala jiwang karat pedahal kan??hehe..

No comments: